Firmy chcą coraz skuteczniej docierać do swoich klientów. Dlatego ich przedstawiciele często wychodzą poza biuro i odwiedzają potencjalnych kupujących w ich siedzibach, a także miejscach publicznych. Zdarza się, i to nierzadko, że rozmowy biznesowe toczą się na przykład w restauracjach. Jak przygotować się do takiej mobilnej pracy?

Co jest potrzebne osobie pracującej poza biurem? Oto kilka elementów, bez których m.in. praca przedstawiciela handlowego byłaby niemal niemożliwa.

Samochód

Kwestia najważniejsza to możliwość sprawnego dotarcia do klienta. Ten zaś rzadko czeka w budynku po drugiej strony ulicy. Dlatego samochód służbowy jest już niemal standardowym wyposażeniem każdego doradcy czy przedstawiciela handlowego. Najlepiej sprawdzają się typowo miejskie modele, które łatwiej jest zaparkować nawet na bardzo zatłoczonych parkingach.

Laptop czy tablet?

Przedstawienie oferty czy innych jej elementów już dawno przestało się opierać wyłącznie na materiałach papierowych – choć i teczka, która je zawiera, może być bardzo potrzebna. Niemniej jednak, to urządzenia elektroniczne są nieodzowną częścią niezbędnika osoby, która pracuje „w terenie”. Czy jednak musi to być laptop? Dzisiaj – niekoniecznie. Niewielkich rozmiarów, lekki tablet wystarczy nawet do wykonania bardziej zaawansowanych zadań – jak np. przygotowanie umowy czy zaprezentowanie wizualizacji oferty. Ważne, aby urządzenie było wyposażone w odpowiednie oprogramowanie firmowe, które ułatwi obsługę klienta.

Pieczątki firmowe

Wizyta u klienta rzadko kiedy odbywa się wyłącznie w celu informacyjnym. Jej intencją jest najczęściej podpisanie zamówienia lub umowy. Każdy taki dokument powinien zostać uwiarygodniony pieczątką firmową. Najczęściej niezbędne są dwa stemple – odbicie pieczątki z:

  • danymi firmy
  • danymi doradcy/sprzedawcy, przy jego podpisie.

W takiej sytuacji najlepiej sprawdzają się niewielkie pieczątki kieszonkowe – mimo kompaktowych rozmiarów zachowują pełną funkcjonalność. Ciekawym rozwiązaniem są także te ukryte w piórze lub długopisie, zawsze dostępne pod ręką. Bogaty wybór takich nowoczesnych i poręcznych stempli można znaleźć np. w ofercie Modico (a co więcej – można je wyprodukować samodzielnie, nabywając prostą w obsłudze i niewielką maszynę błyskową).

Kalendarz / notatnik

Można go prowadzić elektronicznie, jednak nic nie zastąpi tego papierowego. Ręczne przetwarzanie notatek sprawia, że trudniej jest zapomnieć o kolejnym spotkaniu czy ważnym terminie. Warto zatem zainwestować w książkowy kalendarz o odpowiednim formacie.

Pracownik terenowy wyposażony w te akcesoria będzie mógł wygodniej wykonywać powierzone mu zadania – koncentrując się na profesjonalnej obsłudze klienta i swoich celach, np. sprzedażowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here