zarządzanie czasem
Fot. Pexels.com

Ze świecą szukać osoby która narzeka na to, że ma zbyt mało rzeczy na  głowie bądź zbyt dużo czasu w ciągu dnia. W dzisiejszym świecie niemal wszyscy cierpimy na „syndrom zbyt krótkiej doby”. Godzenie ze sobą obowiązków, odpoczynku, aktywności samorozwojowych i spędzania czasu z najbliższymi staje się coraz trudniejszą sztuką. Jak ją opanować? Jak skutecznie zarządzać czasem?

Przeczytaj też: https://www.dolcan.pl/jak-zarzadzac-czasem/

Analiza to podstawa

Pierwszym krokiem w celu zwiększenia efektywności swoich codziennych zadań powinno być ich spisywanie. Pozwoli nam to na wykrycie i eliminację potencjalnych pożeraczy czasu. Jest to również dobra okazja do zorganizowania sobie pracy w bardziej efektywny sposób. Mitem jest, że wszyscy ludzie są najbardziej efektywni o poranku. Okazuje się, że każda osoba ma swój indywidualny rytm dobowy i szczyt największej efektywności danej osoby może przypadać na którąkolwiek porę dnia. Warto jest więc określić swój własny rytm i zaplanować najbardziej wymagające zadania na odpowiednią porę. Pozwoli to nam na znacznie efektywniejsze zarządzanie czasem.

Warto robić jedną rzecz na raz

Rozdrabnianie swojej uwagi na wiele czynności najczęściej wcale nie jest efektywne. Robiąc jedno zadanie po drugim nie tylko będziemy bardziej efektywni, ale również ograniczymy liczbę bodźców które będą nas rozpraszać. Dla większość osób ten tryb pracy będzie również mniej męczący i pozwoli zachować większą ilość energii na pozostałe rzeczy z listy.

Ogranicz chaos w swoim środowisku pracy

Szukanie konkretnego dokumentu z nieuporządkowanej sterty, przeglądanie tony maili w poszukiwaniu jednej informacji czy próba przypomnienia sobie ważnej daty. Każdemu z nas zdarzało się marnować mnóstwo czasu w ten sposób. Dobrym sposobem na zarządzanie czasem jest więc utrzymywanie porządku zarówno na swoim biurku jak i komputerze. Zapisywanie ważnych informacji w jednym miejscu i posiadanie systemu segregacji dokumentów/maili sprawi, że zawsze będziemy wiedzieć gdzie szukać tego czego potrzebujemy. Nie tylko zaoszczędzi nam to czas ale również nerwów w trakcie dnia pełnego obowiązków.

Zobacz też: http://bizneswiki.pl/praca-zdalna-a-organizacja-czasu-jak-ro-robic/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here