Automatyzacja procesów w centrach usług biznesowych

Nowoczesne technologie nie tylko ułatwiają codzienne funkcjonowanie. Robotyzacja i automatyzacja procesów biznesowych dają realne korzyści w postaci usprawnienia funkcjonowania firmy i optymalizacji działań oraz kosztów. W czym tkwi sekret udanej automatyzacji w sektorze SSC/BPO i skąd czerpać wiedzę związaną z tym zagadnieniem? Tego właśnie dowiesz się z artykułu!

Na czym polega automatyzacja w biznesie?

Automatyzacja i robotyzacja w biznesie umożliwiają oddelegowanie części zadań maszynom oraz systemom informatycznym. Proces ten jest tym łatwiejszy, im bardziej schematyczne jest zajęcie lub proces, który miałby zostać przejęty od wykonujących go dotąd ludzi. To skojarzenie jest pewnie źródłem przekonania wielu osób, że roboty (wyobrażone jako urządzenia a nie na przykład algorytmy) sprawdzą się przede wszystkim na taśmie montażowej czy przy innych powtarzalnych czynnościach. Tymczasem wiele zadań opartych o procedury i schematy z powodzeniem może wykonywać nie bezpośrednio człowiek, a napisany przez niego i zaprogramowany algorytm komputerowy. Co ważne, roboty nie zastępują pracy ludzkiej, a raczej wspierają ją i pozytywnie wpływają na wydajność całego zespołu.

Jak automatyzować procesy w małych i dużych firmach? Profesjonalnie!

Robotyzacja i automatyzacja przynosi korzyści zarówno małym firmom, jak i dużym korporacjom. Małe biznesy mogą przyjąć większą ilość projektów, a wielkie przedsiębiorstwa maksymalnie oszczędzać czas i usprawniać działanie. Wdrożenie zmian każdorazowo powinna poprzedzać pogłębiona analiza procesu, która pokaże, czy nadaje się on do automatyzacji. Najlepiej, by maszyny i systemy informatyczne przejmowały zadania, które są czasochłonne, a jednocześnie powtarzalne, opierające się na wypracowanych regułach. Bardzo często są to procesy odnoszące się na przykład do porównywania danych. Dzięki analizie nie tylko można wybrać procesy, które warto poddać automatyzacji, ale też dobrać najlepszy rodzaj robota lub systemu.

Korzyści z wdrożenia automatyzacji w procesie

Automatyzacja procesów w centrach usług biznesowych przynosi realne korzyści. Dzięki zmniejszeniu obciążenia pracowników rutynowymi, powtarzalnymi zadaniami, mają oni więcej czasu i siły na zaangażowanie w bardziej skomplikowane, twórcze procesy. Cała firma funkcjonuje więc wydajniej przy mniejszych niż uprzednio nakładach (w tym finansowych). Zwiększa to jej konkurencyjność na rynku. Algorytmy komputerowe działają też zwykle szybciej i z mniejszym ryzykiem błędu. Awarie oczywiście się zdarzają, ale wciąż o wiele rzadziej niż pomyłki poczynione przez zmęczonych wielogodzinną pracą ludzi. Sprawnie działające firmy czy organizacje, dbające o jakość usług oraz umiejętnie wykorzystujące nowoczesne technologie są pozytywnie postrzegane nie tylko przez klientów, ale również partnerów biznesowych. W firmach, które decydują się na automatyzację, powstają też często nowe stanowiska pracy, wymagające specjalistycznej wiedzy i kompetencji.

Ucz się od najlepszych i zmieniaj swoją firmę!

Robotyzacja i automatyzacja procesów biznesowych to operacja przynosząca korzyści, ale też kosztowna i wymagająca pewnych specyficznych kompetencji. Warto więc upewnić się, że dobrze przygotujesz się do wdrażania zmian, zdobywając teoretyczne i praktyczne umiejętności na profesjonalnym szkoleniu. Pod okiem ekspertów z EY Academy of Business dowiesz się, na czym polega skuteczna analiza procesu i jak ją wykorzystać przy okazji wdrażania automatyzacji. Zdobędziesz też wiedzę z zakresu rodzaju, parametryzacji i obsługi robotów. To tylko niektóre z ciekawych zagadnień poruszanych podczas szkolenia, a jego szczegółowy program znajdziesz tu: https://www.academyofbusiness.pl/pl/szkolenia/robotyzacja-procesow-w-sscbpo,297/. Wiedza zdobyta podczas warsztatów pomoże Ci przeprowadzić udaną automatyzację procesów w firmie, uniknąć najczęściej popełnianych błędów lub przekonać się, czy automatyzacja w Twoim SSC/BPO przebiega prawidłowo.

Robotyzacja i automatyzacja przyszłością sektora biznesowego

Automatyzacja procesów w biznesie bez wątpienia optymalizuje koszty i usprawnia funkcjonowanie firm. Nie zastępuje ona oczywiście dobrze zbudowanych relacji biznesowych ani nie eliminuje potrzeby zatrudniania kompetentnych pracowników, ale i nie takie jest jej zadanie. Trendy na rynku wyraźnie pokazują, że korzystanie z nowych technologii już wkrótce stanie się nie tyle opcją, co koniecznością dla pragnących utrzymać się na rynku firm. A wielu ekspertów już dziś przewiduje, że wejście sztucznej inteligencji na rynek pracy sprawi, że w ciągu najbliższych 15 – 25 lat może ona zastąpić nawet 40% wszystkich zawodów. Warto już teraz zdobywać wiedzę i doskonalić umiejętności w tym zakresie pod okiem doświadczonych ekspertów, by w niedalekiej przyszłości samemu stać się poszukiwanym przez pracodawców specjalistą i cenionym partnerem w biznesie.

Artykuł sponsorowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here