Dlaczego warto wdrożyć Google Analytics 4 już teraz

Z początkiem lipca przyszłego roku standardowa usługa Universal Analytics przestanie zbierać i przetwarzać dane. Będzie to wielka zmiana, na którą należy się przygotować. Co powinniśmy wiedzieć na ten temat?

Złożona sprawa

Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę, że przez kolejne 6 miesięcy część danych będzie dostępnych. Chodzi o informacje, które wcześniej były przetworzone.

Ponadto koniec jednego oznacza początek czegoś nowego. W tym przypadku możemy rozmawiać o Google Analytics 4. Celem tej usługi będzie skuteczniejsze mierzenie ruchu, analiza danych i obserwowanie zachowań użytkowników. Osoby niezorientowane mogą zastanawiać się nad tym, czy działania są zgodne z rozporządzeniem RODO o ochronie danych osobowych. Obawy można zrozumieć, ale fakty są takie, że nie ma żadnego powodu do niepokoju. Warto też mieć świadomość tego, że mamy do czynienia z większą odpornością na zmiany, które dotyczą chronienia danych użytkowników sieci.

Google Analytics 4 już teraz

Jest jeszcze trochę czasu na zmianę, ale można zetknąć się ze stwierdzeniem, zgodnie z którym warto wdrożyć Google Analytics 4 już teraz. Czy takie stawianie sprawy jest zrozumiałe?

Przy wszelkich zmianach ogromne znaczenie ma perspektywa czasowa. Na ten moment sytuacja wygląda tak, że możemy rozmawiać o słowach, które mają przełożenie na rzeczywistość – Google Analytics 4 to zmiana na lepsze. Co więcej, jest to temat, któremu warto się dokładnie przyjrzeć.

Ważne jest choćby to, że Google Analytics 4 pozwala monitorować wszystkie punkty styku potencjalnego klienta z naszą stroną. Przekłada się to na szczegółowe śledzenie całej ścieżki do konwersji. Ciekawą sprawą jest też np. zbieranie danych o użytkownikach odwiedzających strony internetowe i korzystających z aplikacji mobilnych. Posiadanie kompleksowych danych pozwala lepiej poznać ścieżkę, którą kierują się klienci. O szczegółach można dyskutować długo, ale zatrzymajmy się jeszcze przy funkcjach prognostycznych. Czasem jest tak, że nie wiemy, co wybrać, a przy tych funkcjach możemy być pewni istotnych podpowiedzi. Tym samym pojawia się szansa na dotarcie do użytkowników, którzy mogą chcieć skorzystać z oferty i wykonać określoną czynność w przyszłości.

Jak wdrożyć?

Wiedza dotycząca nowej usługi jest bardzo ważna, ale jednocześnie nie można zapomnieć o tym, jak wygląda proces wdrażania Google Analytics 4.

Realia są takie, że możemy wyróżnić 3 sposoby:

  1. Pierwsza konfiguracja. Sytuacja ta dotyczy wszystkich tych, którzy nigdy wcześniej nie mieli okazji na korzystanie z narzędzia analitycznego oferowanego przez Google.
  2. Załóżmy teraz, że usługa interesuje osobę korzystającą z Universal Analytics. W takim przypadku Google Analytics 4 należy dodać do witryny, która zawiera kod wcześniejszego narzędzia.
  3. Możliwe jest też to, że Google Analytics 4 zostanie dodany do platformy kreatora witryn lub systemu CMS. W tym przypadku kluczową rolę odgrywa usługa, dzięki której mieliśmy powstanie witryny. Przypadek ten występuje choćby wtedy, gdy chodzi o usługę WordPress, Wix czy HubSpot.

Wszystko jasne czy może pojawiają się jakieś wątpliwości? Ewentualne obawy można określić jako zrozumiałe. Pamiętajmy też o tym, że gdy coś wzbudza obawy, nie pozostaje nic innego jak szukanie wyjaśnień. Zwłaszcza że nie jest to tak trudne zadanie, jak niektórzy mogą sądzić.

Gdzie szukać pomocy?

Najprościej powiedzieć, że trzeba przeglądać strony internetowe. Z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że w internecie nie brakuje poradników poświęconych korzystaniu z Google Analytics 4.

Z drugiej strony może pojawić się pytanie, czy wszystkie poradniki są warte zainteresowania? Jest to pytanie, na które oczywiście odpowiedzi nie ma. Co za tym idzie, na pewno należy uważać, ale nie można popadać ze skrajności w skrajność. Sytuację można porównać do działań związanych ze wdrożeniem Google Analytics 4. Dla jednej grupy osób wdrożenie systemu nie będzie stanowić kłopotu, natomiast dla innych kłopot może okazać się naprawdę spory.

Jeżeli więc coś jest niejasne, trzeba skorzystać ze wsparcia i powinno się zadbać, aby było to wsparcie całkowicie profesjonalne. O szczegółach ewentualnych działań można powiedzieć wiele. Wystarczy powiedzieć, że możemy rozmawiać choćby o konfiguracji funkcji, których w GA4 zabrakło. Należy liczyć się, z tym że Google Analytics 4 niekoniecznie odpowie na problemy, z jakimi mierzy się twój biznes. Można też mówić np. o wdrożeniach, które będą opierać się o potrzeby twojej branży i twojego biznesu. Dobrze jeszcze spojrzeć w przyszłość – po zakończeniu konfiguracji zespół specjalistów może przeprowadzić audyt, który pozwoli na niezbędne poprawki zgodne z wymaganiami.

Udana nowość

Google Analytics 4 to nowość, która (jak wszystko wskazuje) jest udana. W związku z tym warto zastanowić się nad możliwie jak najszybszym skorzystaniem z usługi. Równocześnie trzeba pamiętać o tym, że wdrażanie nowości może okazać się zadaniem trudnym. Jeżeli więc pojawia się jakiś kłopot, konieczne jest skorzystanie z profesjonalnego wsparcia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here