Specyfika sprzedaży sztucznych kwiatów

Dystrybucja sztucznych kwiatów ewoluuje, gdyż nieustannie zmienia się rynek oraz klient. Kiedyś działało niewiele hurtowni kwiatów sztucznych, a sztuczne rośliny określane były jako tandetne. Dziś to wszystko znacznie się zmieniło.

Handel sztucznymi kwiatami

Dobrej jakości sztuczne kwiaty wyglądają jak ich  żywe odpowiedniki, a zalety ich hodowli i minimalizm czasowy przy  pielęgnacji zaczęło doceniać coraz więcej osób. Współcześnie, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, wiele hurtowni kwiatów sztucznych, oprócz sprzedaży stacjonarnej, oferuje swoje produkty w sieci.

W branży florystycznej pojawia się wielu nowych przedsiębiorców. Jednak nie wszyscy wystarczająco znają specyfikę branży, przez co narażają się na różne niepowodzenia. Handel kwiatami jest bardzo wymagający, a znajomość zagadnień związanych z zastosowaniem kwiatów, umiejętność dekorowania i tworzenia kompozycji jest czymś niezwykle przydatnym.

Bariery wejścia na rynek

Jest wiele barier, które stają na drodze do sukcesu w biznesie kwiatowym. Decydując się na rozpoczęcie prowadzenia własnej hurtowni, własnego sklepu internetowego ze sztucznymi kwiatami czy kwiaciarni należy pamiętać o:

  • niewielka ilość informacji utrudnia stworzenie modelu biznesowego w fazie planowania;
  • nauka, wiedza oraz umiejętności florystyczne są bardzo ważne;
  • niezbędna w prowadzeniu firmy jest wiedza menedżerska;
  • dopasowane do branży kwiatowej działania marketingowe przyczyniają się do sukcesu;
  • istotna umiejętność dopasowania asortymentu kwiatowego do okazji i sezonu;
  • towaroznawstwo;
  • zdobycie ufania klientów;
  • ważna jest znajomość zagadnień na temat zastosowania kwiatów w bukietach, dekoracjach i kompozycjach;
  • bogate portfolio poświadczy o doświadczeniu i kompetencjach.

Każda branża ma swoją specyfikę, a rynek jest niezwykle wymagający. W przypadku sztucznych kwiatów bardzo cenne jest posiadanie własnego asortyment, a także bogatej wiedzy florystycznej.

Co zapewni sukces?

Może się wydawać, że branża kwiatowa jest biznesem „usłanym różami”. Jednak to tylko pozory i jak w każdej innej działalności wymaga ogromnej wiedzy, zaangażowania i umiejętności. Aby klienci zawsze wracali i wybierali kwiaty i dekoracje, które im oferujemy należy pamiętać, o jak najwyższej jakości roślinnych kompozycji, wspieraniu klientów w dekorowaniu ich wnętrz, inspirowaniu najnowszymi trendami oraz profesjonalnym podejściu do swojej pracy.

Źródła:

  1. http://www.epidemia.org.pl/kiedy-wprowadzany-na-rynek-produkt-jest-bezpieczny-i-kto-za-to-odpowiada – Kiedy wprowadzany na rynek produkt jest bezpieczny i kto za to odpowiada? [stan z 2018-11-05].
  2. http://www.solutio.com.pl/jakie-kwiaty-do-biura – Jakie kwiaty do biura? [stan z 2018-11-10].

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here