Kwalifikowany podpis elektroniczny w formacie XAdES

Prowadzisz biznes i szukasz sprawdzonych sposobów na to, by Twoja organizacja działała jeszcze sprawniej? Jeśli zależy Ci na wygodnym, bezpiecznym i prostym rozwiązaniu, które zaoszczędzi Twój czas i pieniądze, koniecznie pomyśl o skorzystaniu z kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Czym jest taki podpis i co oznacza, że podpis jest w formacie XAdES?

Kwalifikowany podpis elektroniczny – mądrze zarządzaj swoim biznesem!

Podpis elektroniczny to rozwiązanie, które doskonale sprawdzi się w każdej firmie – bez względu na jej wielkość czy profil działalności. Dzięki niemu możesz podpisywać około 90% dokumentów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania swojego biznesu.

Jeszcze więcej możliwości daje Ci jednak tzw. kwalifikowany podpis elektroniczny, który (zgodnie z Kodeksem cywilnym i prawem europejskim) jest równoznaczny podpisowi własnoręcznemu.

Pamiętaj o tym, że kwalifikowany podpis elektroniczny jest nie tylko wygodny i łatwy do stosowania, ale także bezpieczny. Zapomnij o regularnych wizytach w urzędach, czy konieczności drukowania stosów papierów – teraz od załatwienia najważniejszych formalności dzieli Cię zaledwie kilka-kilkanaście minut. Bez wychodzenia z domu, bez potrzeby archiwizowania dokumentacji na półkach. Wszystko odbywa się przez internet, a swoje dokumenty możesz przechowywać w najwygodniejszej dla siebie formie – na komputerze lub w chmurze.

Czy wiesz, że…

złożenie podpisu elektronicznego to w praktyce zaledwie jedno kliknięcie?

Zamów podpis kwalifikowany w formacie XAdES

Zastosowanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego

Kwalifikowany podpis elektroniczny jest obecnie najczęściej stosowany do podpisywania dokumentacji związanej z szeroko rozumianą administracją publiczną. Tymczasem ma on dużo więcej zastosowań.

Przede wszystkim może być wykorzystywany wtedy, gdy dla skuteczności dokumentu wymagane jest zachowanie formy pisemnej. Taki wymóg wiąże się na przykład z podpisywaniem umów o pracę, umów leasingowych, umów pośrednictwa w nieruchomościach, wyłącznych umów licencyjnych, a także umów przeniesienia autorskich praw majątkowych.

Kwalifikowany podpis elektroniczny świetnie sprawdza się także do podpisywania:

  • Jednolitych Plików Kontrolnych,
  • dokumentów do CEIDG,
  • deklaracji ZUS,
  • dokumentów przetargowych,
  • dokumentów do e-KRS.

Kwalifikowany podpis elektroniczny – jak otrzymać certyfikat?

Jedną z zalet podpisu kwalifikowanego jest to, że pozwala on ustalić tożsamość danej osoby. Można bowiem z dużym prawdopodobieństwem założyć, że dane wykorzystane do złożenia podpisu są pod wyłączną kontrolą jednego, konkretnego człowieka (są do niego przypisane).

To ważne!

Kwalifikowane certyfikaty podpisu elektronicznego wydawane w krajach UE są w pełni akceptowalne we wszystkich państwach członkowskich.

Jeśli myślisz o tym, by usprawnić działanie swojego biznesu i zacząć korzystać z kwalifikowanego podpisu elektronicznego pamiętaj, że przed wydaniem certyfikatu, zostanie dokładnie zweryfikowana Twoja tożsamość. Jest to ważne, ponieważ może go używać wyłącznie ta osoba, do której został od przypisany.

Wbrew pozorom, otrzymanie certyfikatu jest proste i zajmuje tylko chwilę. Pierwszym krokiem jest wideoweryfikacja – odbywa się zdalnie w wybranym przez Ciebie terminie i na podstawie dowodu osobistego bądź paszportu. Na tym etapie zadbaj o komfortowe warunki do rozmowy. Niezbędne będzie także urządzenie z dostępem do internetu wyposażone dodatkowo w mikrofon i kamerę. Gdy tylko pozytywnie przejdziesz proces wideoweryfikacji, możesz podpisać wniosek o wydanie certyfikatu, który następnie zostanie automatycznie przypisany do Twojego konta na platformie Autenti. Odtąd możesz podpisywać dokumenty, wykorzystując kwalifikowany podpis elektroniczny!

Podpis elektroniczny XAdES

Za pośrednictwem Autenti możesz kupić tzw. kwalifikowany certyfikat podpisu elektronicznego Autenti by InfoCert ważny przez 1 rok, 2 lata lub 3 lata. Bez względu na to, z której oferty zdecydujesz się skorzystać, musisz pamiętać, że będziesz mógł składać podpis w formacie PAdES (w przypadku plików PDF) oraz w formacie XAdES (dotyczy plików XML). Podpis elektroniczny XAdES jest często stosowany choćby w komunikacji z administracją publiczną i do podpisywania sprawozdań finansowych. W praktyce oznacza to, że jako użytkownik otrzymasz dodatkowo plik XML z podpisem kwalifikowanym.

Zapamiętaj

·         Format PAdES to nic innego, jak skrót od PDF Advanced Electronic Signature.

·         Format XAdES to zaś skrót od XML Advanced Electronic Signature.

Do złożenia podpisu w formacie XAdES konieczne jest posiadanie kwalifikowanego certyfikatu Autenti by InfoCert lub SimplySign.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak krok po kroku złożyć podpis w formacie XAdES, przeczytaj nasz artykuł „Podpisywanie dokumentów urzędowych przez Autenti – podpis kwalifikowany w formacie XAdES”.

Artykuł sponsorowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here